Deskové hry v naší knihovně!
Knihovna není jen místem, kde si můžete vypůjčit knihy a časopisy.
V naší knihovně si můžete nově zapůjčit i společenské stolní hry.
Na webových stránkách hlucké knihovny jste měli možnost hlasovat v anketě, zda byste uvítali možnost půjčování deskových her v knihovně. Výsledkem hlasování je celkový počet 194 hlasů. Pro hlasovalo 175 čtenářů, proti 19.
Do knihovního fondu byly pořízeny 3 hry vydavatelství moderních společenských her – MINDOK,
a to hra Bystroočko, Desítka a Duch!
Zatím budou hry k zapůjčení pouze prezenční formou – tj. v knihovně.
Deskové hry nejen sbližují rodinu i přátele, ale také rozvíjejí logické myšlení, trénují paměť a rozšiřují vědomosti!
Bystroočko
Roztočte to a vyhrajte ve hře Bystroočko!
Ve hře Bystroočko jde o tři věci. Nejdřív musíte otočit kartu s obrázkem, poté budete co nejrychleji točit kolem, dokud nenajdete v okénku odpovídající obrázek a takto se budete snažit zvítězit skrze sběr uhádnutých karet.
Hra Bystroočko obsahuje i několik herních variant, z nichž mnoho je postaveno na tom, že se každé kolo určí vedoucí hráč a ten bude ostatním dávat nápovědy. Ostatní hráči se pak snaží co nejrychleji najít obrázek, který onomu zadání sedí.
Desítka
Vědomostní hra úplně nového typu, ve které hráči nemusejí čekat na svůj tah tak dlouho jako v jiných hrách.
Ke každému okruhu ve hře přísluší 10 otázek a 10 možných odpovědí. Všichni hráči dostanou šanci odpovídat v každém okruhu otázek. Pokud odpovíte správně, získáte jeden z žetonů odpovědí jako bod. Když jste znovu na tahu, můžete hledat další správnou odpověď. V tu chvíli ovšem podstupujete riziko, že body získané dříve v tomto okruhu ztratíte.
Budete hrát na jistotu, nebo riskovat?
Ve hře je 200 okruhů, 2000 otázek a 2000 správných odpovědí.
Duch!
Bleskurychlá postřehová hra pro 2 - 8 hráčů. Myš! Kniha! Křeslo! Láhev! Duch!
Ve hře je 5 různých dřevěných předmětů - bílý duch, zelená láhev, modrá kniha, červené křeslo a šedá myš.
Na kartách jsou obrázky těchto předmětů, ovšem ne vždy ve správných barvách.
Hra obsahuje 2 varianty - jednodušší a náročnější.
Příklad: Na kartě je modrý duch a červená myš. Ve hře žádný modrý duch, ani červená myš nejsou. Cílem je tedy vzít (zelenou) láhev, protože na kartě není zobrazena ani láhev, ani zelená barva.